sobota, 16 lipca 2016

Dostęp do monitoringu


W dniu dzisiejszym usunięte zostały wszystkie konta pozwalające na dostęp do monitoringu naszym lokatorom. Usunięcie kont poprzedzone było kilkudniowymi testami i ostatecznie administrator przedstawił Zarządowi stanowisko, że jest to jedyny sposób, by uchronić rejestrator przed niepowołanym dostępem do wrażliwych danych. Działania są zgodne z §7 art. 3. oraz art. 5. "Regulaminu funkcjonowania monitoringu wizyjnego WM Uranowa 19".

Uzasadnienie.

W celu podglądu z kamer monitoringu trzeba się zalogować do rejestratora monitoringu. Można to zrobić na kilka sposobów:
  1. przeglądarką internetową;
  2. aplikacją mobilną (w telefonie czy tablecie);
  3. aplikacją dedykowaną na komputer.
O ile aplikacja mobilna pozwala na podgląd z kamer i (o ile administrator tak ustawi) nic więcej, o tyle już przeglądarka internetowa ujawnia dodatkową opcję oprogramowania monitoringu, która została dodana przez producenta w kolejnej aktualizacji. Wygląda to tak, jakby producent "zapomniał", że są uprawnienia, których należy przestrzegać i o ile inne zakładki ustawień systemowych są niewidocznych dla zwykłego użytkownika (czyli użytkownika, który nie ma podniesionych uprawnień) o tyle ta jedna, dodana opcja jest widoczna...
Sprawa ma się jeszcze gorzej w przypadku używania aplikacji dedykowanej na komputer. Po zainstalowaniu programu zwykły użytkownik może zmieniać w zasadzie wszystkie ustawienia rejestratora... Na to pozwolić nie można i stąd taka decyzja. Do czasu poprawienia oprogramowania przez producenta konta nie będą z automatu (inicjatywy Zarządu) przywrócone.

Oczywiście rejestrator nadal pracuje, czyli rejestruje wszelkie zdarzenia w obrębie kamer. Dostęp do bieżących danych i historii opisane są w przytoczonym regulaminie.

A.K.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz