W dniu dzisiejszym usunięte zostały wszystkie konta pozwalające na dostęp do monitoringu naszym lokatorom. Usunięcie kont poprzedzone było kilkudniowymi testami i ostatecznie administrator przedstawił Zarządowi stanowisko, że jest to jedyny sposób, by uchronić rejestrator przed niepowołanym dostępem do wrażliwych danych. Działania są zgodne z §7 art. 3. oraz art. 5. "Regulaminu funkcjonowania monitoringu wizyjnego WM Uranowa 19".
Uzasadnienie.
W celu podglądu z kamer monitoringu trzeba się zalogować do rejestratora monitoringu. Można to zrobić na kilka sposobów:
- przeglądarką internetową;
- aplikacją mobilną (w telefonie czy tablecie);
- aplikacją dedykowaną na komputer.
Sprawa ma się jeszcze gorzej w przypadku używania aplikacji dedykowanej na komputer. Po zainstalowaniu programu zwykły użytkownik może zmieniać w zasadzie wszystkie ustawienia rejestratora... Na to pozwolić nie można i stąd taka decyzja. Do czasu poprawienia oprogramowania przez producenta konta nie będą z automatu (inicjatywy Zarządu) przywrócone.
Oczywiście rejestrator nadal pracuje, czyli rejestruje wszelkie zdarzenia w obrębie kamer. Dostęp do bieżących danych i historii opisane są w przytoczonym regulaminie.
A.K.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz