Nasze zebranie zakończyło się w momencie podjęcia ostatniej uchwały, niemniej nie było to koniec zebrania. Po prostu wszyscy byli zmęczeni, wstali więc i wyszli...
Poniżej materiały, których nie zdążyliśmy zaprezentować.
W ramach informacji przedstawiamy zrzut strony po zalogowaniu do naszej firmy Veidik. Jak widać, można tam znaleźć stany liczników ciepłej i zimnej wody, naliczenia za ciepłą i zimną wodę, ogłoszenia administratora, rozliczenia części wspólnych itp. Zachęcamy do korzystania.
Mamy kandydata na konserwatora, chłopak młody i daje szansę na prawidłowe działanie tej usługi, niemniej uważamy, że nic nie stoi na przeszkodzie, by konserwatorem był któryś z naszych sąsiadów. W związku z powyższym, jeśli są chętni, prosimy o kontakt w celu omówienia szczegółów.
(Powyżej zapisane jest o posiadaniu świadectwa kwalifikacji. Proszę się tym nie zrażać, gdyż możemy 'poczekać' na uzyskanie takiego dokumentu).
Jednak wcale nie trzeba ustawiać anteny na Chwaszczyno. Wykaz najbliższych nadajników:
# | MHz | MUX | Nazwa | Moc [kW] | Odległość [km] | ||
33 | 570 | Gdynia "Komin EC" | 5 | ~0.837 | |||
48 | 690 | Gdynia "Oksywie" | 8 | ~3.09 | |||
33 | 570 | Gdynia "B. Anser" | 3 | ~11.171 | |||
35 | 586 | Gdańsk "Chwaszczyno" | 100 | ~12.211 | |||
37 | 602 | Gdańsk "Chwaszczyno" | 100 | ~12.211 | |||
48 | 690 | Gdańsk "Chwaszczyno" | 100 | ~12.211 | |||
33 | 570 | Wejherowo "Komin C Nanice" | 3 | ~16.167 | |||
48 | 690 | Wejherowo "Komin C Nanice" | 0.02 | ~16.167 | |||
33 | 570 | Gdańsk "Komin EC Gdańsk II" | 3 | ~22.296 | |||
48 | 690 | Gdańsk "Jaśkowa Kopa" | 3.5 | ~22.372 | |||
33 | 570 | Pruszcz Gdański "Komin Jazbud" | 4.5 | ~33.645 | |||
48 | 690 | Kartuzy "Szymbark" | 15 | ~45.117 | |||
24 | 498 | Iława "Kisielice" | 100 | ~115.259 | |||
26 | 514 | Iława "Kisielice" | 35 | ~115.259 | |||
38 | 610 | Iława "Kisielice" | 100 | ~115.259 | |||
48 | 690 | Iława "Kisielice" | 50 | ~115.259 | |||
23 | 490 | Człuchów "Szkolna" | 20 | ~123.205 |
Przy 24 kanałach telewizyjnych za darmo, można się zastanawiać, czy w ramach obniżania domowych kosztów nie zrezygnować z innych dostawców, ale to już jest w gestii mieszkańców. My natomiast zadajemy pytanie, czy mamy ten temat sprawdzać. Jeśli zainteresowanie byłoby duże, przygotujemy się i będziemy znali kwoty i warunki, jakie trzeba spełnić by uruchomić antenę zbiorczą. I wtedy podjęlibyśmy decyzję, czy w to wchodzimy czy nie, natomiast jeśli zainteresowanie będzie małe, to szkoda naszego czasu, gdyż nie przejdzie uchwała o wydatkach pokrywanych przez wszystkich dla instalacji dla kilku rodzin.
Temat na ten moment (tylko opierając się na naszej wiedzy) zahacza o:
- wzmacniacze sygnału;
- zamianę sygnału cyfrowego na analogowy dla właścicieli starych telewizorów (opcja);
- instalację kablową - czy jest sprawna (np. czy puszki w mieszkaniach nie zostały zamurowane) oraz czy stare kable spełniają wymagania dla telewizji cyfrowej... Może się okazać, że trzeba by puszczać zupełnie nowe kable...
Link do naszego forum z wątkiem o antenie zbiorczej.
Mamy też pytanie, czy są osoby chętne do wejścia w skład Zarządu. Nasz plan na dłuższą metę zakłada sukcesywną wymianę członków w Zarządzie. Tak powinno być gdyż nowe osoby to nowe spojrzenie na tematy. Z drugiej strony to co się stało w zeszłym roku było najgorszym z możliwych wariantów - Zarząd został wymieniony jednocześnie w całości. Nowi członkowie zaczynają wtedy wszystko od zera i często pojęcia nie mają w co ręce włożyć, odkrywają rzeczy oczywiste bądź nawet nie wiedzą o co zapytać. Płynna wymiana członków powoduje, że jeden od drugiego się uczy i nie traci się czasu na sprawy oczywiste. Tak więc zapraszamy do (współ)pracy. Jest jeszcze całkiem sporo tematów do rozgryzienia.
Zebranie miało miejsce w czwartek, dziś jest niedziela. Prawdopodobnie nie będzie to już miało większego znaczenia, ale informacyjnie tylko napiszemy, że do Rady dzielnicy kandyduje pani z trzeciego bloku. Jeśli przejdzie (drugą kadencję) to będziemy mieli swojego człowieka w Radzie. Rady Dzielnic mają co roku trochę kasy do wydania i propozycje można zgłaszać. Jeśli nie będziemy mieli swojego człowieka, będziemy musieli pilnować swoich spraw częściej i osobiście, a tak będziemy rozliczać z pracy jedną osobę która od wewnątrz będzie miała wgląd jak się prace posuwają.
Z Panią Kubiszyn zaczęliśmy współpracę w zeszłym roku, udało nam się uzyskać nawet kasę na instalację oświetlenia na naszym osiedlu (24 ooo), ale okazało się, że sprawa nie mogła być sfinalizowana ze względów formalnych a dotyczących kabli w ziemi... Od Rady Dzielnicy mamy otrzymać (znaczy otrzymaliśmy, pozostała tylko kwestia montażu) ławeczki.
Proponujemy więc przejść się na spacer w dniu dzisiejszym i zagłosować (otwarte do godziny 2o:oo)
Gabaryty były i będą. Nie da się zrobić tak, by zakupy mebli czy sprzętu RTV i AGD zgrać z terminami wywózek. Naszą propozycją jest rozbudowa naszej wiaty tak, by powstało pomieszczenie, do którego można będzie zdeponować 'gabaryty' do czasu wywózki. Pomieszczenie byłoby zamykane, klucze byłyby u Zarządów. Finansowanie budowy pomieszczenia przez trzy wspólnoty.
Można się z naszym pomysłem zgodzić bądź nie zgodzić (nie jest to jeszcze mowa i finansowaniu tylko o samym pomyśle). Jeśli takiego pomieszczenia nie mamy, trudno mieć pretensje do sąsiadów, że zawalają piwnice i placyk przy śmietniku starymi meblami i sprzętami. Oczywiście, każdy powinien we własnym zakresie pozbyć się gratów, ale jest jak jest, i taka wiatka pomogłaby rozwiązać problem.
Link do naszego forum z wątkiem o pomieszczeniu na gabaryty.
W ostatnim czasie zostaliśmy wezwani przez UM do złożenia wyjaśnień w sprawie przepełnionych kontenerów. Temat zgodził się wyjaśnić pan Waldemar z Zarządu trzeciego bloku. Pojechał, zobaczył zdjęcia naszych kontenerów i dokonał pewnych ustaleń. Jak udało mu się wyjść obronną ręką pozostanie jego tajemnicą. My natomiast zwracamy wagę, że jeśli nie będziemy zgniatali butelek i kartonów, to będziemy mieli pełne kontenery, za dzierżawę których zresztą płacimy. Kiedyś mieściliśmy się w sześciu, teraz mamy dziewięć, więcej nie pomieścimy w pergoli. Urząd miasta zapewne posiada jakieś narzędzia by nas zdyscyplinować, ale czy musimy ponieść konsekwencje by zrozumieć, że wspólnie odpowiadamy za to, co się dzieje wokół nas?
Temat części wspólnych to wynik ostatnich kontroli ppoż i przeglądu budowlanego. Było już o tym na blogu. Ostatecznie doszliśmy w Zarządzie do porozumienia, że nie będziemy już świecić oczami za to co mamy (do tej pory prosiliśmy np. o odsunięcie działań do czasu wiosennej wywózki). Jeśli ktoś nałoży mandat na sprawcę zagracenia, będziemy się cieszyć, że nie jest na wszystkich, jeśli mandat zostanie nałożony na wspólnotę, ogłosimy to na blogu i zapłacimy. Wszyscy będą płacić za ten mandat, ponieważ wszyscy są za to odpowiedzialni (jesteśmy Wspólnotą). Oczywiście, konsekwencje dla sprawcy jakieś mogą być (choćby nieprzychylność pozostałych sąsiadów, którzy opłacą jego mandat) ale to już nie leży w gestii działania Zarządu. Tu tylko informujemy, że problem jest i wróci po wystawieniu pierwszych mandatów.
Link do naszego forum z tym wątkiem z 20.lutego br.
Dzięki dużemu nakładowi pracy naszego sąsiada, pana Adama, mamy drugą rowerownię. Rowerownia została ukończona na jesień, a do dnia dzisiejszego na dziewiętnaście stanowisk stawiane jest tam... kilka rowerów. Oczywiście nic nam do tego, jeśli ktoś lubi stawiać rower na balkonie, niemniej kiedy stawia na klatce schodowej, to już robi się problem Wspólnoty. Dlaczego? Poobijana ściana na klatce wymagać będzie remontu. Prawdopodobnie nie będziemy remontować jednego piętra, więc kroją się spore koszty... Z drugiej strony może faktycznie, wyremontować jedno piętro, ale czy wszyscy powinni się składać na jedno piętro zniszczone przez niefrasobliwość jednej osoby? I co to zmieni? Że za jakiś czas piętro wróci do tego samego stanu? Czyli wychodzi, że trzeba pozostawić takie piętro swojemu losowi - jeśli taka jest wola mieszkańców mieszkać w odrapanej klatce... Ale to część wspólna, więc nie ma pozwolenia na dewastację... Koło się zamyka. My zrobiliśmy co możemy - jest rowerownia.
(Swoją drogą wnętrza wind też są niszczone przy wożeniu rowerów...).
Z drugiej strony w klatce A (zdjęcie z prawej) udało nam się doprowadzić wózkarnię do stanu używalności (czyli opróżnienia z wszelkich gratów). Niestety, popełniliśmy błąd i nie zmieniliśmy kłódki. Krótki czas i goście się wprowadzają. Mamy więc propozycję: może wynająć tę przestrzeń osobom potrzebującym? Jeśli ktoś robi sobie z części wspólnej kolejną piwnicę, dlaczego nie miałby ponosić z tego tytułu kosztów?
Link do naszego forum z wątkiem w tej sprawie.
I na tym chcieliśmy zakończyć nasze zebranie. Stało się inaczej, sąsiedzi się rozeszli :-) Mieliśmy świadomość, że zebranie będzie długie, ale i spraw do omówienia było mnóstwo. Tak więc tą drogą przedstawiliśmy Państwu to, o czym nie powiedzieliśmy w czwartek.
Proszę nie komentować poniżej tematów prezentacji. Do większości slajdów założone są wątki na naszym forum. Jeśli natomiast są uwagi co do samej formy - prosimy o wpisy.
Pozdrawiam
A.K.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz